Kwiaciarnia: Biznes usłany różami? cz. II

Kwiaciarnie usytuowane w większym lub mniejszych centrach handlowych podlegają nieco innym regułom i zasadom obowiązującym w handlu. Tutaj klientami stają się osoby będące na zakupach w centrum, które przyjechały po zupełnie inne rzeczy, niezwiązane z kwiatami.

Najczęściej do takich kwiaciarni wstępują klienci którzy wcześniej zrobili zakupy w sklepach odzieżowych, obuwniczych lub spożywczych, a widząc otwartą kwiaciarnię, spontanicznie postanawiają również tutaj coś zakupić. Tutaj nieczęsto zdarza się stały klient, który wraca zawsze w to samo miejsce, raczej są to wizyty jednorazowe i podyktowane potrzeba chwili. W takich miejscach nie jest wskazana sprzedaż tylko i wyłącznie kwiatów. Jeśli ktoś nastawi się tylko na taki handel popełni duży błąd i szybko może zrezygnować z biznesu.

Kwiaty cięte i doniczkowe to oczywiście zawsze będzie stała baza takiej kwiaciarni, jednak oprócz tego dobrze mieć wszelki asortyment związany z kwiatami i roślinami. Dobrze jest jeśli w takiej kwiaciarni będzie można kupić także doniczki, osłonki na doniczki, ziemię do kwiatów, nawozy do roślin doniczkowych, a także wiele innych rzeczy związanych z tworzeniem pięknych kompozycji kwiatowych. Warto zapatrzeć się także w asortyment jaki można zakupić na prezenty.

Pomyślmy także o rzeczach sezonowych oraz związanych ze świętami, czyli o ozdobach choinkowych, wielkanocnych dekoracjach, a także o dodatkowych rzeczach na Walentynki czy też Dzień Kobiet. Prowadzenie kwiaciarni związane jest z wczesnymi pobudkami, ponieważ giełdę kwiatową otwierają około 4 – 5 rano i później nie ma po co jechać. Tutaj bardzo ważna kwestią jest posiadanie odpowiedniego samochodu dostawczego, aby dostarczać świeże kwiaty cięte i doniczkowe.

prowadzenie kwiaciarni Praca wymaga wiele wysiłku i samozaparcia, a także wyczucia gustów klientów. Zakup nietrafionego towaru wiąże się z wysokimi stratami, rzędu niekiedy nawet tysięcy złotych. Jeśli nie chcemy lub boimy się ryzykować otwierając sami kwiaciarnię, można przyłączyć się współpracy partnerskiej jaka oferuje np. EuroFlorist, międzynarodowa sieć kwiaciarni.

Praktycznie każda kwiaciarnia może dołączyć do tej grupy, która wcześniej sprawdza możliwości sprzedażowe danego lokalu, jego lokalizację oraz doświadczenie pracowników. Dzięki współpracy z Euroflorist można wysłać kwiaty pocztą kwiatową w kraju i zagranicą, co zwiększa jej atrakcyjność. Do tego wsparciem służą inni doświadczenie sprzedawcy, szczególnie w zakresie obsługi klienta oraz w podpowiadaniu najnowszych trendów we florystyce międzynarodowej.

O serwisie

Newsy i ciekawostki z branży kwiaciarskiej. Historia powstania tulipanowego handlu z Holandii oraz mnóstwo ciekawych informacji. 

Zapraszamy!
 

PARTNERZY PORTALU: 

www.ozpn-skierniewice.pl

Kontakt

kontakt@notkizokolicy.pl

Galeria